Veelgestelde vragen

Hier vindt u veelgestelde vragen en antwoorden.

  • Vanaf hoe laat is De Zeeuw geopend?
  • Ons restaurant is geopend voor het diner van woensdag t/m zaterdag vanaf 18.30. Onze laatste binnenkomst is 20.00. Voor 18.30 genieten wij zelf nog even van ons avondeten en hebben wij ons moment van rust. Wij verzoeken u om uw aankomsttijd bij ons te respecteren zodat wij u vanaf 18.30 goed van dienst kunnen zijn. Voor deze tijd zijn wij niet geopend.
  • Kan ik ook een vegetarisch menu bestellen?
  • Ja dat kan! U kunt bij uw reservering uw di(eet)wensen en / of restricties aangeven. Graag vernemen wij dan of u vegetarisch (alleen groenten) of pescetarisch (geen vlees, wel groente en vis) eet. Graag vernemen wij bij uw reservering dan ook hoeveel gangen u wenst zodat wij onze verspilling kunnen beperken en u optimaal kunnen voorzien van het beste menu dat bij uw wensen past.
  • Welke menu’s zijn er?
  • Wij serveren op woensdag en donderdag een menu vanaf 3 t/m 7 gangen. Op vrijdag en zaterdag serveren wij ons6 of 7 gangen menu. Eet u liever a la carte? U kunt de gerechten uit ons menu ook los bestellen met een minimum van 2 gerechten per persoon. Daarnaast heeft de chef buiten de kaart om altijd wel wat lekkere specials in huis.
  • Serveren jullie lunch?
  • Iedere Vrijdag en Zaterdag serveren wij lunch vanaf 13.00. U kunt kiezen van onze a la carte of een 3 / 4 gangen menu. In verband met onze avondgasten verzoeken wij u de lunch rond 16.00 af te ronden
  • Wat kost tafelwater?
  • Voor tafelwater betaalt u bij ons niks! U kunt de gehele avond onbeperkt plat en bruiswater drinken. Wel zo fijn! NB: dit geldt niet als u gebruik maakt van externe actie wesbites.
  • Ik heb een di(eet)wens of allergie
  • Ons menu bestaat grotendeels uit vis, groenten, schaal-en schelpdieren en gevogelte. Heeft u een allergie of voorkeur om deze ingrediënten niet te eten dan zullen we vegetarische alternatieven aanbieden. Onze gerechten bestaan uit een groot aantal onderdelen en ingrediënten die elk hun bijdrage leveren aan de ultieme beleving. We kunnen rekening houden met allergieën en (di)eetwensen, op voorwaarde dat ze bij de reservering worden vermeld inclusief het aantal gangen dat u wenst te eten.

    Houd er echter rekening mee dat we niet kunnen voldoen aan (di-)eetwensen en allergieën waarvan we vinden dat ze niet passen bij het karakter van onze gerechten, onze kookstijl of de samenstelling van het menu.

    Vanwege de samenstelling van het menu en het vele gebruik van onderstaande ingrediënten kunnen wij de volgende (di)eetwensen niet doorvoeren in het menu:  
    - Veganistisch
    - Citrusvruchten
    - Azijn
    - Look, ui, selder, prei
    - Lactose
    - Eiwitten

    Heeft u een (di)eetwens en/of allergie? Wij verzoeken u dan om tijdig contact met ons op te nemen, dan kijken wij of en hoe wij u het beste van dienst kunnen zijn.
  • Hoe laat sluit het restaurant?
  • Om onze gasten de volgende dag weer fris en energiek te verwelkomen sluiten wij uiterlijk om 00.00.
  • Verkopen jullie cadeaubonnen?
  • Helaas verkopen wij op dit moment geen cadeaubonnen. 
  • Is De Zeeuw geschikt voor kinderen?
  • De Zeeuw is niet geschikt voor baby’s en kleine kinderen. Wenst u met uw kind te komen eten en wilt u hiervoor iets speciaals regelen qua invulling van het menu? Contact u ons even op voorhand voor meer informatie en mogelijkheden op info@restaurantdezeeuw.nl.
  • Kunnen jullie iets speciaals doen voor een verjaardag?
  • De Zeeuw heeft een speciaal verjaardag taartje ontwikkelt die spectaculair wordt gepresenteerd, speciaal voor de jarige. Dit verjaardag taartje kost €15,- en u kunt deze tot 24 uur voorafgaand uw reservering bestellen via info@restaurantdezeeuw.nl of u kunt dit aangeven bij het maken van u online reservering.
  • Is het restaurant rolstoeltoegankelijk?
  • De Zeeuw is rolstoel toegankelijk. Wij zullen ons inspannen u op een zo discreet mogelijke manier naar binnen te helpen. Neem voor de zekerheid vooraf contact met ons op zodat we u zo goed mogelijk kunnen ontvangen.
  • Ik heb mijn bevestigingsmail niet ontvangen, wat nu?
  • Als u binnen 10 minuten na het maken van uw reservering geen bevestiging heeft ontvangen, kijkt u dan even in uw SPAM folder. Het kan ook zijn dat u per abuis een fout gemaakt heeft bij het invullen van uw email adres.

    Het kan zijn dat uw provider door middel van filters onze (geautomatiseerde) mails in uw spam folder plaatst.
    Indien u de bevestigingsmail ook niet in uw SPAM folder vindt neemt dan contact met ons op via info@restaurantdezeeuw.nl.
  • Mag ik mijn eigen wijn meenemen?
  • Dat mag op voorwaarde dat dit wordt vermeld bij het maken van de boeking.
    Het is niet mogelijk om eigen wijnen mee te nemen die De Zeeuw op de wijnkaart heeft staan.

    Het kurkgeld bedraagt €55 per fles van 750 ml, voor maximaal twee flessen. Dit is inclusief service en glaswerk.

    Indien u grotere en/of meerdere flessen wilt meenemen verzoeken wij u eerst om contact met ons op te nemen via janine@restaurantdezeeuw.nl.
  • Werken jullie met een aanbetaling?
  • Voor reserveringen vragen wij een aanbetaling van €25,00 per persoon. Aanbetalingen worden in mindering gebracht op uw rekening. Mocht u onverhoopt verhinderd zijn, dan kunt u kosteloos annuleren tot 24 uur voorafgaand aan uw reservering.
  • Bereikbaarheid
  • Wij verzoeken u om uw fiets niet tegen onze gevel te parkeren maar deze te stallen in de daarvoor bestemde fietsenrekken verderop in de straat. Dit om de doorloop op de stoep voor iedereen toegankelijk te houden.

    Komt u met de auto dan is parkeergarage Raaks op de Zijlvest om de hoek en de makkelijkste en goedkoopste optie.